Fördelen med att handla saker i butik jämt emot att beställa på nätet eller ur kataloger är enligt mig att man då får det man har köpt direkt i handen. Man behöver inte vänta på att beställningen ska behandlas, varan ska packas och skickas iväg vilket i sig är en process som kan ta upp till veckor ibland. Därför föredrar jag personligen att handla i butik, fast att det samtidigt på många sätt är väldigt smidigt att handla på nätet.
Ibland finns det dock undantag när det gäller att få sina produkter i handen när du handlar i butik. Det gäller till exempel vid köp av möbler. Ofta är då dessa produkter beställningsvaror och butikerna brukar ha en utsatt tid för hur lång tid det ska ta innan man får sina produkter. Just i denna sits hamnade jag för ett par veckor sedan då jag handlade möbler hos en känd möbelkedja. När jag var i butiken sa de att det skulle ta mellan en och 1 ½ vecka tills jag skulle få mina produkter. När jag senast handlade i denna butik tog det endast 2 korta dagar tills att jag hade mina möbler, men denna gång hade jag absolut inte sådan tur.
Nu har jag väntat hur länge som helst på mina förbaskade möbler och när man ringer och frågar hur det ligger till med min beställning så säger de endast att jag bara kan vänta på att få mitt sms om att produkterna kommit till butik. men hur lång tid ska det ta egentligen!! Ska man behöva vänta i flera veckor på att en butik ska lägga en beställning till sitt huvudlager och dem ska åka till butiken med beställningen!?!? Är inte syftet med att handla i butik att det ska gå snabbt och smidigt att köpa det man vill ha? Jag kan förstå om det är någon specialbeställd produkt, men den här gången gällde det bara ett förbaskat skrivbord!