Besvikna kunder då webshopp krashade

Varje år gör modekedjan H&M ett stort samarbete med en internationell modeskapare med ett stort namn. I år stod modehuset Versace på tur. Många hade sett fram emot att få ta del av den färggranna kollektionen som bestod av mycket lack, skinn, nitar och färggranna mönster. Då kollektionen endast släpps i vissa butiker i vissa länder är det enklast för övriga att ta del av kollektionen via online shoppingen. Dessa kollektioner har för vana att ta slut rekordsnabbt och årets var inget undantag.

Någonting som dock inte H&M hade tänkt på var det stora tryck som skulle bli på deras webbshop vid försäljningens start igår. Det slutade med att majoriteten av besökarna inte ens kom in på sajten då den var överbelastad. Under eftermiddagen kom det sedan ut ett meddelande på deras Facebook där de meddelade att allting var slutsålt. Många fashionistas blev då mycket besvikna på kedjan som enligt faktiskt kunde tänkt på att kanske utöka antalet servrar på sajten för att klara av ett sådant tryck.

Så veckans diss går till HM som man nästan kan säga att de klantade till sig då de gjorde ett stort antal trogna kunder besvikna.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *